Ana Sayfa / Acil Servis / Pratik Bilgiler / #00111# Çemişgezek’te çalışsaydın!!
Unknown

#00111# Çemişgezek’te çalışsaydın!!

Hocalarının fakültede zor durumda kaldığını belirtmek için kullandığı bir örnek vardı hani: Diyelim ki Çemişgezektesin o zaman ne yapacaksın? Gel gör ki çoğu ilçe acili çemişgezek gibi zaten. Sen de onlardan birine atanmışsın hem de 2 ay olmuş. Zaman ne de hızlı geçiyor değil mi? Yahu hatırlasana ilk nöbetine ST eleve myokard infarktüsü(STEMI) gelmişti de troponin beklemeden göndermiştin. Ne nöbetti ama!!! O günden sonra yavaş yavaş bir şeyler açıp okumaya başladın, çünkü bilgi güçtü. Nöbetlerde daha güçlü olman gerekiyordu. O günden sonra plavix yerine brilinta, heparin yerine clexane da verebileceğini(sevk ettiğin anjiyo merkezi hangisini istiyorsa elbette) aspirini zaten elinde gezdiriyorsun artık. Bunlara ek daha daha çok şeyler okudun öğrendin, yine nöbettesin ama daha bilgili daha güçlü.

Nöbette tek başınasın, o esnada orada yaşayan 5000 kişinin doktoru sensin. Nöbetin çok güzel geçmiş güneş doğmuş yavaş yavaş herkes hazırlanmaya başlamış, nöbeti devretmene 2 saatin kalmış.

O da ne uzaktan bir araba mı geliyor? Hem de hastaneye doğru? Hem heyecanlandın hem de hafiften de merak var. Araba durdu içinden 35 yaşlarında bir erkek indi tek başına. Aklından geçirdin “çok ciddi değil sanırım tek başına geldiğine göre???”

Hasta içeri girdi:
H: Merhaba doktor hanım benim dün geceden beri karnımda bir ağrı var(epigastrik bölgeyi gösteriyor) sanırım şişkinlik gibi daha önce de aynı şekilde olmuştu bir serum takmışlardı geçmişti. Yine başladı öyle bir ağrı.

“500 içine BUM diye bağıracaktın ki bi duraksadın. Hastaya serum yazıp başından savmak istemedin içine sinmeyen bir şey var hastayla ilgili”

D: öncelikle geçmiş olsun, Uzanın bi muayene edelim bakalım nasıl bir ağrıymış.

“Muayenede çok da anlamlı bir şey bulamadın değil mi? İçindeki sıkıntı daha da arttı. Kullandığı ilaç var mı onları sormaya başladın, reflü?? Gastrit?? Tüm cevaplar aynı, hayır hayır hayır… İçindeki sıkıntı daha da büyümeye başladı. Aaaa dur bir dakika aklına ne geldi, Myokard infarktüsünün atipik prezentasyonları?? Bunu düşününce biraz rahatladın mı ne?”

D: hastamıza bir ekg çekebilir miyiiiiizzzz?

Evetttt bravooooo hastayı ve hastanın güzel minik myokard hücrelerini kurtardın. Hastayı başından savmadın, işin kolayına kaçmadın, serumu gitsin serum bitince taburcu olsun demedin.

D2 D3 avF st eleve. D3, D2’den daha büyük hatta.
D1 avL v2 v3 st deprese
Yani inferoposterior MI

Bu hastadan ek olarak hem posterior hem de sağ ekg istemeyi unutmuyoruz. Ayrıca önümüzdeki günlerde epigastrik ağrı=AKS? Denkliğini çokça hatırlatacağız inşallah

Dr.Fatih CIRIL

Hakkında Burak Ölmez

Büyük Türk hakanı Atilla; "Atımın nalındaki bir çivi düşseydi, bu büyük ülke olmazdı!" demiş. "Ama nasıl olur?" demişler. "Bir çivi bir ülkeyi nasıl kurtarır?" Atilla cevap vermiş; "Bir çivi bir nalı, bir nal bir atı, bir at bir komutanı, bir komutan bir orduyu, bir ordu da koca bir ülkeyi kurtarır" (teşbihte hata olmasın) bir "tüyo" bazen bir "hayat"kurtarabilir felsefesinde bir insan,bir hekim..

Buna Da Göz Atın

#00149#GLASGOW KOMA SKALASI

GLASGOW KOMA SKALASI Adı üzerinde “koma” skalası gibi düşünülsede beyin fonksiyonlarını (göz açma-sözel yanıt(iletişim)-motor fonksiyon) …

#00148# Olgu- Omurga Yaralanmaları

Yine aylardan temmuz:),acil serviste nöbetçiyim.112 geldi diyerek haber verdiler(bu sufle çok önemli arkadaşlar sizi hazırlar …

#00147#MESENGERDAN-TUTANAK TUTMAK

MESENGERDAN-TUTANAK TUTMAK SORU: “İyi geceler hocam Merhaba… Ben Acil serviste pratisyen hekimlik yapmaktayım… 10 aydır.. …